Längdskidor

Började åka längdskidor för ca 3 veckor sen.....för första gången på 22 år!! Snacka om att man INTE har någon teknik eller konditon. Handlade på mig en pulsklocka i samma veva & den är guld värd i dessa fall. Har haft en snittpuls på ca 180 slag/min under dessa pass.....vilket motsvarar 90% av min maxpuls. INGE bra alls med andra ord. Kan inte riktigt komma ner mer i puls under själva utövandet, för då står jag still. *skrattar*


Vilopulsen har dock blivit bättre. Har kapat ner den så att i skrivande stund kan jag stolstera med en vilopuls på 50. Har mätt min vilopuls på morgonen direkt när jag vaknat, för att få samma mönster.

Kondition ska bli min nya grej! *HOST*

// One Love

Kommentarer
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback