30 + 30 = 60 årsfest

Fredagens arbetsdag avslutades på absolut sämsta tänkbara sätt! En arbetspolare ringde & berättade en hemsk nyhet. Förutsättningarna först....hon & hennes kille fick sitt andra barn för 3 veckor sen...en liten fin tjej. I samband med födseln så kände hon av ett tryck över lungorna & läkarna sa att de kan bli så när barnet trycker på när de kommer ut....så de tänkte inget mer på de. Dock så var trycket kvar & de åkte upp till vårdcentralen i tisdags & berättade att de inte hade försvunnit....så vårdcentralen skickade de upp till sjukhustet. Där fick hon göra en siktrönken....på fredag, runt lunch, fick de svaret. Hon har cancer i lymfan & det har spridit sig ner mot lungorna. Tjejen är bara 1 år äldre än mig! Finns inga ord som kan berätta vad jag & vi känner....men alla våra tankar går till henne & henns kille & deras 2 småa tjejer!

Efter jobbet for jag till stugan med mor & far. Blev en slapp kväll med god middag, en starköl & Idol. Vaknade 07,00 på lördag & tog mig en prommis i det underbara höstvädret. =) Plockade upp båten innan 10,00 & sen var de bara börja gnugga & rengöra. Strax efter 11,00 droppade Jörgen upp....coh då plockade vi även upp vattenskotern & rengjorde den. De blev riktigt bra, bägge två! =))

Kvällen avslutades ute i Ripsands....hos familjen Lipecki. Där vi firade Thomas & Johan som fyller 30 år (imorgon). Mycket folk, subersmarrig mat osv! Jag var nykter & körde...så när klockan slog 23,00 begav jag mig hem.

Igår blev det en prommis till Sidsjön, 2 varv runt & sen hem igen. Lyckades även diska, tvätta & städa lägenheten...sen blev de en rulle. Tog även tillfället att hämta hem lite saker som vart utspridd över stan...så jag hann till & med ett par ärenden. *klappar mig nöjt på huve*

Mmmm, det var min helg de!

// One Love

Kommentarer
Postat av: Pillis

Riktigt tråkigt att höra, om din vän. Men även läskigt. Jag har i flera år haft ett så kallat "tryck" över lungorna/bröstkorgen. Så man kanske ska ta o kolla upp de.

2009-09-14 @ 15:56:36
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback