Nästa helg så är det..

Kom innanför dörren runt 18-tiden ikväll. Riktigt härligt att vara hemma i så pass bra tid för för tidigare söndagar. Ännu en helg uppe i stugan tillsammans med mina gamlingar. Som vanligt var det sinnes trevligt & roligt!

Fredag kväll avnjöts med ärtsoppa, mackor & så jävla god punch....sen spillde farsgubben upp en drink till mig & mor. Den avnjöts till Idol. Tycker absolut inte att årets starfällt är lika starkt som de tidigare åren, nog för att de finns guldkorn som Anna & Alice....men det räcker i mina öron inte. Jag vill se & höra mer, så nu är det bara för deltagarna att börja blomma ut! *skrattar*

Lördag, en tidig uppgång & sen var det bara ut & börja jobba. Massa frost var det ute & tempen var strax över 0-gradig! Solen lös & de var ingen speciell vind att snacka om heller så....vi var nöjd med de förhållandena! =) Ett par öl under dagen för att kyla kroppen, även om det var kyligt ute så blir man "varm" när det ska lyftas, sågas, borras osv!! Vi gjorde ett liiitet misstag & gav inte upp när det började skymma....så plötsligt ligger jag på taket med en skruvdragare i handen mitt i bäckmörkret! *skrattar* Det gick hyfsat, men det blir så mörkt snabbt nu. Väl inne hade Mor tänt en brasa & det var behagliga 25 grader när det var dags att hugga in på maten....så god Porterstek med hemmagjord potatisgratäng. *yumma* Precis när vi käkat klart så började Dansbandskampen, vilket var betydligt trevligare än vad jag förvantat mig. Ni vet, jag är jhu känd som en dansbandskille!! *fniss*

Idag...blev det nästan lika tidig uppgång som igår. Dvs 08,00! Tempen var ännu lägre idag, vilket var Ok eftersom det var fint väder ute.....fram tills lunch! Sen började det blåsa & regna, vilket fungerade hyfsat eftersom vi lagt så pass mycket tak att det går att ställ-jobba där under nu! Sammanfattning av dagen för mig & gubbens jobb måste bli solklara 5 tummar upp! Känner mig riktgit stolt över vad vi lyckas hinna med under denna härliga helg!!

I skrvande stund så springer Inter & Zlatan mot Roma....Zlatan har smackat in 1-0 till Inter.

Känner att det faktiskt är dags att krypa ner snart! De sista veckorna känns i kroppen...mycket jobbande på jobbet, träning på kvällarna, mer jobbande på helgerna som snickare.. *phhhew* Bara för det så ringer klockan på humana 06,00 imorgon, det kallas sovmorgon nu för tiden! *haha*

Ha en fortsatt underbar kväll alla gooa!

// One Love

Kommentarer
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback