Helt underbart

Efter jobbet igår så stack jag ut & gled lite innan L-G & Emelie träffades upp! Slutade även med att Björn (Rilles lillebror), Tony No Noes samt 4 grabbar till dök upp på sina cyklar. =) Underbart gäng....dock var jag den ända som körde en powercrucier. Grabbarna skulle ta sig en sväng till Härnösand & jag fick för mig att följa med dem en sväng....så vi pös iväg. Åååå herre Gud vilket bus-körar-gäng, innan Timrå saknades halva styrkan & vi som var i täten svängde in vid Midlanda.....i samma veva som vi stod still så ringde Björns mobil & detta var la ungefär hur samtalet löd:

- Aaaa
- Var är ni?
- På G till Härnosand, står typ vid Midlanda
- Snuten har snackat om er på polisradion, sa dig vid efternamn, regplåt & adress
- Shiiit, det var nog därför som Tony tyckte vi skulle ta det lugnt efter strimmakurvan, då gasade vi på istället. Civilsnuten var nog bakom oss redan då.
- Kan vara så, keep tight!

*skrattar* Vi hann alltså knappt komma till Timrå innan farbror Blå tyckte att det var dags att lägga ut en span efter oss. Som tur är känner jag ingen delaktighet i att busköra då ja har en lugnt & mysig hoj. Bestämde mig att fara ner till O´learys istället för att ta en vatten tillsammans med Frasse som satt & njöt av en kall. Men när jag kommer fram så märker jag att han inte är kvar & när jag ringer så har de lyckas få skjuts till O´learys i Timrå...där de skulle hälsa på Stefan som jobbade. Jag stannade i alla fall där nere, sa hej till Nicke som jobbade & tog mig en isvatten. Sen märker jag att Gisse & Micke sitter på BK (heter de så) och myser över en öl innan deras middag kom in. Om jag inte minns fel skulle de käka fläskfilé & oxfilé. =P

Väl klar där nere så stannade jag till hemma hos Marcus & Jenny, lånade en hjälm & sen plingade jag Jörgen för att höra om vi skulle glida en sväng. Bubbas svarade: Jag är på!! Så vi var ute till strax efter 22,00 innan vi kastade in handduken....dock hann vi med en middag på MaX oxå. =) Kvällen avskutades med fantastiska avsnitt av Battlestar Galactica, så vi gav la upp fram emot 01,00.

Idag är tanken att vi ska fara ner & hälsa på Ola, Elin & Alina i Elins stuga. Jag vaknade 07,45, pigg som alldig förr....kikade på tempen. 15,7 grader ute...har en liten känsla av att solen ligger på lite, men de e fortfarande riktigt varmt. Var jhu faktiskt 17,6 grader när vi slutade åka igår så. =)

Neee, långt blidde detta!! Ni får ha en härlig dag alla söta!

// One Love

Kommentarer
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback