Kort resumé!

Efter matchen i söndags var besvikelsen rätt stor, men i samma veva så var det så jävla äckligt mäktigt att vara med om samma sak som 78,000 andra personer. Att veta att matchen spelades in hemma triggade bara mina känslor mer. :-D Bara själva jublet av spelarna som kom in för att värma upp inför matchen var enormt!!! Kan inte riktigt sätta ord på allt. Men vi började i alla fall med att beställa in två pilsner inför matchen, sen blev det ett par till i pausen....förstå att ex svensk hockey har mycket att lära om service & köer. Det tar 10 ggr längre tid att beställa en korv på en Timråmatch än va det gjort att få in käk & bärs på Old Trafford. *sjukt läckert* Efter matchen så hade jag mina bilder av hur de skulle se ut när alla 78,000 skulle hem....det kaos som skulle uppstå osv! Men det gick så jäkla bra...lugnt & smidigt....men speciella köer till Metrolink osv. Det märktes att det fanns decenuim av rutin där. En till sak som jag reagerade över var den perfekta säkerheten till & från matchen. Under de sista 4 kvarteren stod det en Polis mitt ivägen var 10 meter....samt att det var ridande poliser i varje gatuhörn & utöver det så cirkulerade det nån helikopter för att kunna rapportera.. Bara att lära hur det ska vara Sverige!! The Trafford Pub som jag & gubben besökte under fredagen var så full att köerna gick upp emot 800 meter från två håll.....känns bra att vi fick vara där inne & njuta av all kultur osv som fanns! *me like*

Väl på hotel, Yurys Inn, så blidde det käk & ett par öl framför mer sport. De spelades som sagt 6 Nations i Rugby under våran helg i Manchester. Under de olika matcherna så snackade vi med massa folk som satt intill oss & de kan verkligen fotboll i England. Inte för att jag trodde någonting annat, men när de kan allting om Henke Larsson, Svennis & Co så blir till & med jag imponerad. *skrattar*

Resan hem gick allt ifrån lika smidigt som resan hem. Vi var på flyplatsen runt 08,15...dryga två timmar innan planet gick. Detta för att undvika samma missöde som nästan hände på vägen ner. *asg* Planet var 30 minuter sent in till dockningen & sen var det 30 minuter sen i starten...så vi startade sammanlagt 60 minuter efter utsatt tid. Detta innebar att vi landade i Castrup, Köpenhamn, 14,00 istället för 13,10.....som i sin tur gjorde att vi missade planet från Castrup hem till Arlanda. Fick boka om biljetterna & tog flyget därifrån kl 16,05 istället. Men innan de så hann vi med att ladda min mobil på en pub där....käka lite & smyga ner två bärs! Tur att far är lika barnsligt förjust i öl som lilla mig. Under tiden som vi njuter av maten & ölen så slår det oss att vi faaan kommer missa tåget som vi bokat biljett på....det gick 17,18 & vi skulle landa ca 17,20. Så det var bara boka NYA biljetter till 18,40...så bara själva hemresan från Sthlm kostade närmare 1300 r per skalle. Sjukt surt!! Mjoooo, men så blir det la ibland....hom i alla fall innanför dörren strax efter 22,00 i måndags.

Hur slutade matchen i siffror då.... United - City, 1-2.

// One Love

Kommentarer
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback