Gled en sväng

När jag for hem från jobbet så kom jag på att en raggarsväng med The Green Pearl skulle sitta fint, så jag svängde ner vid Manhattan & forsatte mot Videoteket. DÄR....där fick jag NAPP.. *skrattar* Sjukt lätt att ragga i denna stad, behövde inte ens säga vad jag hette eller vad mina avsikter var....in i bilen klev Jörgen.. *mohahaha* Vi tog oss ett ärende till Shidas då Jörgen ville handla nått till Ola som tack för att han fått låna bilen så mycket. Blidde ett trådlöst tangentbord & mus....så slipper han ha alla kablar liggandes över golvet.!

Väl hemma så frågade Jörgen vad jag skulle göra i detta fina väder....typ om vi skulle ta en fika eller så. Själv var jag sugen på att sticka ut på hojen & frågade om han inte skulle med istället. Svaret blidde ja! Utan att säga till Jörgen var vi skulle så styrdes hojjen mot Njurunda, stannde på Statiol för att stanna & sen blev det ett depåstop på Bommengrillen. Shiiit vilka minnen som kommer smygande till mig när jag är "hemma" och hälsar på!! Jörgen fick stå ut med massa minnen om hur jag, Åke, Hasse & Näsström drev omkring som halft laglösa, flummiga & helt underbara ungdommar som bara skapade kaos! *drömmer mig tillbaka & ler* Och tro det eller EJ, men precis när vi är klar så sladdar Åke & Marie in på grillen & bara minuten efter ¨så kommer Micke förbi....*skrattar*....helt plötsligt så var nästan hela gamla ligan där. TIll saken hör att ingen av oss bor kvar vilket gör det ännu roligare i mina ögon....snacka om tajming! :-)

Efter 20 minuters snack så for vi vidare mot Bergafjärden. Min plan var att hälsa på Bengt & Nea (åkes mamma & pappa). Framme vid stugen framgår det att hela släkten Grundberg är där eftersom Nea fyllde år.. *GRATTIS igen Nea* Så jag & bro blidde bjuppad på kaffe & tårta....blev värsta kalaset av det hela.. *haha* *pappaskämt* Sen hjälpte vi Bengt med att lägga ut 20-30 meter räls i havet, samt båtvagnen som ska stå på......detta för att deras båt smidigt ska kunna plockas upp & ner. Efter det lyfte vi upp deras 6-manna-bubbelbalja på den plats där den ska stå. *phhhhew* Lite jobb vart de...men vi får jhu komma ut & nyttja det när vi vill & vara med dem så.....det är klart att man ställer upp & jobbar lite. :-)

Kommer faan inte ihåg vad klockan var när vi snubblade in hemma hos mig...men det hann bara gå någon minut innan Jens & Sandra kom förbi. Jens har jhu som sagt tagit hoj-kort *GRATTIS JENS* & ville prova lite utrustning som jag hade hemma!

Mmmm, det var la gårdagen det!!

Nu är det fredag & jag är så äckligt jävla trött.....vill bara hem....mysa ner mig i soffan, slå på massa filmer, småsova, komma tillbaka till livet.....MEN istället kommer jag hamna i stugan för att jobba sönder!

Kaffe, kaffe!

// One Love

Kommentarer
Kommentera inlägget här

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback